GILA GAJET II


Terkini dari relevan Sokmo

Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Rabu, 16 September 2009

Penghujung Ramadan ( Gaji belum keluar )

Raban betul lah kompeni tempat kawan kerja ni..sampai petang hari ni gaji tak keluar keluar lagi?..Ini yang kawan rasa pelik..Jabatan Gomen dah dapat..Orang orang pencen pun dulu lagi dah dapat..Nak kata kompeni tempat kawan kerja ni tenat tidak pula..Syarikat besor untung berjuta juta juta..

Kadangkala rasa perit juga kerja makan gaji ni..tapi dah tak ada hala lain dah..ikut hati mau nya kawan buka sebuah ladang tebu ternak ikan keli ke tak pun bisnes nisan kabong..mana tau dapat untung besar..

Terbuku juga rasa dihati bila situasi jadi begini..bak kata sebuah lagu Indon..? '' Aku orang kecil engkau orang besar ''..Kau ibarat gajah aku semut merah ''..

Apa jua pun kawan sebagai rakyat malaysia rasa berbangga juga dengan kerajaan kita sekarang ni..dalam pada situasi yang kestabilannya tidak mencapai kehendak piawaian..kerajaan masih mampu nak racing.. 1 Malaysia Formula 1..Tahniah Kerajaan.. Semua ditaja oleh Syarikat Swasta yang besor besor yang untungnya berjuta juta..

Bangga nya kawan..biar pun dalam hati rasa nak menangis...

22 Merujuk kepada perkara diatas :

Cikgu Jang .. 16 September 2009 5:59 PTG  

uh uh ...sedih betul koi baca yang tulisan awok ni rodong..... tak patut betul kompeni awok tu hah....patut patut lah....orang nok guna sebelum raya bukannya masa raya......sabo je lah rodong.

maiyah 16 September 2009 6:16 PTG  

salam.. ye ler, sabor jer ler.. selamat hari raya.. bior hari2 nak wish bg tuan rumah :)

al-mankaraqi 16 September 2009 6:22 PTG  

tok leh jadi ni bang,

kerja nok deras siap, bayor memboleh habeh segala lambat...........


MTUC kena rayer lambat sikit lar.........bela ahli dulu

sonata anak kancil 16 September 2009 6:23 PTG  

Tumpang simpati lambat dapat gaji ni...ntah2 esok kot....buat bersabor aje le...guna la mana2 yang ada dulu, nanti ganti ngan gaji ni...

Keje gomen dah dapat dah...tapi saya sendiri displin kan diri- itu gaji kira cukup bulan punya! nanti bayangkan hampir 1 1/2 bulan gaji lambat!!!

a kl citizen 16 September 2009 8:54 PTG  

assalammualaikum

memang pening ya, nak raya tak dapat gaji lagi...

semoga Allah mempermudahkan semua urusan. Amin

Webmaster@Echam 16 September 2009 10:41 PTG  

Sabor abg Syed.. Jangan aok jual tong besi aok tu kat keling besi buruk pulok yak.... hehhehe

mazru(9m2mzr) 17 September 2009 1:59 PG  

sabor la weh..ade la hikmah sebaliknye te ye dak?

aok x dpt elaun maka koi pulok keter rosok dekat nak raye..nak gonekan dah gitu tulisnye.

redha je lah..


SELAMAT ARI RAYE MAAF ZAHIR DAN BATIN.

raye ni cadangnye nak balik ke raub umoh mertua koi,kitnye keter buat hel te..ntohlah weh...

relevan 17 September 2009 6:27 PG  

* He he..baru pagi ni ha keluar gaji..

Hairun Azmi 17 September 2009 7:21 PG  

Sukernyer aok dah dah dapat gaji yak .Kawan puin tak suker kerajaan munoh duit sebab ramai lagi rakyat yang Kais Pagi ,Makan Pagi ,Kais Malam ,Belum Tentu Makan Malam.Bilerlah kerajaan nok insaf yak....

zai 17 September 2009 7:31 PG  

alhamdulillah majikan saya sangat prihatin..awal2 dah bagi duit gaji..

saborlah yer..beraya ala kadar pun tak per...

nunnieyindahouz 17 September 2009 8:39 PG  

Lorr...ciannyer aok dok dpt gaji lagi..kaih dh nok abis...tp xper...kene sabor la erk..mna tau syrikat nk bg gaji skali ngan bonus..hehhee..

endiem 17 September 2009 9:02 PG  

Alhamdulillah.. dah kuar pun gaji. Itulah berkat orang yang beriman dan sabor mcm. aok..

hai 17 September 2009 11:43 PG  

alhamdullillah!!seronok la tuh nak beraya ni!!nasib baik laki koi dulu tak jadi nak masuk kompeni awak,walau ditawarkan gaji lebih sket!!

seroja jingga 17 September 2009 1:01 PTG  

biaselah ni..jingga pon gaji x kar
lagi nih..tensen tul

relevan 17 September 2009 2:15 PTG  

* Salam cikgu Hj Jang
he he tengoh bersabo ni cikgu..

* Wish je Maiyah..tiap tiap hari pun takper..sampai sebulan raya..

* Gitu lah gayanye almanqaraki

* Bagus Sonata jimat cermat amalan mulia..

* Wslm a Kl citizen..
Alhamdullilah kak..

Lina 17 September 2009 3:01 PTG  

xpe lar relevan sabo je lar... tp xper lmbt dpt gaji lmbt lar abisnya x gitu

relevan 17 September 2009 3:38 PTG  

* Jual tong baru lagi ok Echam..
tong besi yg buruk kena henyak2 dulu bg padat..baru timbangan berat.. he he..

* Memang betul mazru..kene banyok2 bersabor dibln yg mulia ini.

* erk?.. hai Hai..nasib laki aok tak ngikut jejak langkoh kwn yak..

* buat nya gaji keluar hari rabu depan yer seroja..haru gitu..

*

relevan 17 September 2009 3:41 PTG  

* Kais mengais resmi ayam tu en Hairun Azmi..

* Kompeni Zai bertanggung jwb kepada pekerja2 nya..cukup perihatin mcm tu..

* Bak lah cik Nun duit seket..duit yg cik Nun bg tu ..tak tau nak tukor kat mana?..

izman 17 September 2009 4:12 PTG  

sabo je la... sebelum raye dapatle tu.

relevan 17 September 2009 4:18 PTG  

* Salam Izman..

Heh heh org HR ( pay rool dept ) syrikat tmpt kwn ni dah mengaku kesilapan..nanti kwn bagi pantun dia org..

Fadh 17 September 2009 4:34 PTG  

sabor sabor...bawok bertendang weh

relevan 17 September 2009 4:52 PTG  

* Huh Fadh nasib aok masuk deras utk menyaborkan kawan ni..

Slm Raya wehh..maaf zahir batin

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

Google+ Followers

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP