GILA GAJET II


Terkini dari relevan Sokmo

Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Isnin, 28 Disember 2009

Catatan perjalanan semalam

Semalam kawan bersama akak dan anak anak ke Kuantan untuk berjalan jalan dan membeli belah barangan berupa pensil..pembaris..setokin dan kaler warna..

Sampai dipekan Kuala Krau ada satu kawasan belum boleh dipandu laju ..sebuah bas ekspress meluru dengan laju nye..kedudukan odometer kereta yang kawan pandu pada ketika itu adalah 101km sejam.. kiranya kawan pun dah melakukan kesalahan..tapi dengan bongkaknya sebuah bas ekspress boleh lagi memotong kereta kawan .. ( Gambar tak sempat kawan rakam ketika itu..sebab pada waktu yang sama akak sedang menyusukan anak )..

Sesampai di bandar Kuantan hujan turun dengan lebatnya..sidang dan lebat kembali..cuaca tak menentu sekarang ini sama juga dengan kedudukan poket tidak menentu arah..


Macam biasa kami terus ke pantai Cherating jumpa kawan lama en.Saifuddin yang sama sama berjuang dalam kg dot net dan juga kg dot com .. terus beliau menaja untuk makan tengahari kami ( selamat bajet )
.

Setelah selesai segala urusan di Cherating kami pun bergegas kesebuah gedung membeli belah didalam bandar Kuantan..orang punya lah ramai macam macam yang dia orang beli.. biskut..tisu..kain pelikat..basikal..Kawan tak larat nak masuk berlama lama cuma akak dan anak anaknye yang membeli belah..ubat lipas pun akak beli juga..

Tiada niat untuk mempromosi gedung ini secara langsung cuma gambar terfokas kepada bangunan tersebut..malas nak turun kerana hari hujan

.


Setelah akak dan anak anak turun dari gedung tersebut sambil menjinjing kampit kampit dengan barangan..kami pun terus mencari sebuah pantai untuk lepak lepak..ingat nak mandi manda tapi terpaksa membatalkan hasrat disebabkan cuaca tak mengizinkan..



Kesuraman pantai jelas terserlah kerana tiada penyediaan yang khusus untuk menarik perhatian pelancong pelancong didalam mau pun luar negeri

.


Setelah petang hari kira kira jam 5.30ptg akak dan anak anak sempat lagi membeli barangan dipusat membeli belah Taman Tas..Hala balik kawan membuat pemanduan berhemah kerana jalan licin hujan pun renyai renyai..masuk plaza tol Gambang kawan tersalah pilih laluan..kawan nak laluan jurutol perempuan tapi dapat laluan lelaki siap bermisai pulak tu..



Untuk makan malam kami singgah di R & R Temerloh..sempat juga kawan membeli sekotak ubat kuat daripada penjual ubat dikawasan R & R tersebut...

24 Merujuk kepada perkara diatas :

Mr PenyuBiru 28 Disember 2009 1:42 PTG  

err.. ade no contact en saifuddin tak? mana tau kalu aku tersesat di cherating boleh dia taja aku makan tenghari.hehe

maiyah 28 Disember 2009 2:10 PTG  

wah jauh bejln tu.. last2 beli ubt kuat ye :D

~0~ 28 Disember 2009 2:58 PTG  

akak ada kat sebelah tu bang...jaga2 skit..hahahah

redNing 28 Disember 2009 3:29 PTG  

lor nak bayar tol memilh gak..

Pakcik Mamau 28 Disember 2009 3:31 PTG  

hehehe..sempat lg tu beli ubat kuat...hahaha!

relevan 28 Disember 2009 3:44 PTG  

* Ha ha en Penyubiru..ada ada sila kontek saya dulu sebelum kesana..

* Nanti nak ke KL pula nak cari rumah Maiyah..boleh?..

* ~0~ akak bila jalan jalan dia tinggal antan lesung batu kat rumah..

* Kekadang tersekat juga dilorong tol itu RedNing..

* Tu lah Pakcik ubat kuat tu sebagai cenderamata tanda berjalan jalan..

Finaz 28 Disember 2009 3:48 PTG  

gi pantai time december memang tak syiiok lah aok..

Webmaster@Echam 28 Disember 2009 4:22 PTG  

Kawan nak gelak bila aok kabor beli ubat kuat... Apa komen akak bila aok beli ubat tu wehhhh....

LIPISLADY 28 Disember 2009 4:44 PTG  

Assalamualaikum, jauh bete aok pegi membeli pensel yek..nok tahan lama sikit yee...

relevan 28 Disember 2009 4:58 PTG  

* Nanti kena pergi pantai musim getah meluruh lah Finaz..baru bes cuaca panas..

* Ha ha echam..terpaksa mengelit dari akak ni..kalau dia tahu tentu suruh beli senalor itu ubat..

* Betul Amy..ada setengah pantai tu tempat lembu dan kambing berkeliaran..harap2 bukan lembu Pakcik Kordi..

* Wslm Lipis Lady..pensil yang terbaik dari ladang hanya terdapat diKuantan sahaja..

♠♥♠ayudeadwish♠♥♠ 28 Disember 2009 5:13 PTG  

wahaaa~
berjalan sakan la ko sekeluarga
besh2~

ahsfantasy24 28 Disember 2009 5:30 PTG  

hehe..
ati2 djlan raye yep!!
=D

Fadh 28 Disember 2009 6:04 PTG  

palih aok...sampei ke kuantan nu cari buku pensil...nok nanye aok...ubat kuat mende weh hahahaa

Hashim Zabidi 28 Disember 2009 6:06 PTG  

dahlah jauh, sesampai je ujan pulak. Tak jadi apa hujung minggu yg menarik, selai beli alat sekolah anak. Cuba ke Lepih, jalan tak jauh, cuaca baik. Ubi jaga pun banyak. ha ha ha

pakcik kordi 28 Disember 2009 6:17 PTG  

wow!gi kuantan pulok boss!hehe...

kedudukan poket tdk menetu arah?hahahh...

kuat tul main kg dot net yak!

boss,ritu kome msuk mydin tu usya aweks..haram tk dpt...hahahah

juha bli ubt lipas....???

UBAT KUAT?KAH KAH KAH KAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Cikgu Jang .. 28 Disember 2009 6:46 PTG  

lepas ni aok cerite pulak pasal ubat tu....gone ke kesannya ...ade umppp @ tak..hehehe

eeeda 29 Disember 2009 12:41 PG  

Mesti ubat kuat tu... rokok.... he he he... tak bagi mengantuk...

abu muaz 29 Disember 2009 9:36 PG  

jalan jalan cari makan ke jalan-jalan cari ubat ?

Lina 29 Disember 2009 12:07 PTG  

ohhh en relevan dtg ktn yer x bgtau pun kat kawan ni klu dak bole berjumpa jumpaan hehehe

kiki lala 4 Januari 2010 6:04 PTG  

bestnya jln2...sambil tu boleh
cuci mata sekali...hehehe...

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

Google+ Followers

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP