GILA GAJET II


Terkini dari relevan Sokmo

Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Rabu, 24 November 2010

Petikan Interaktif


* Ini Gambar hiasan sahaja


Dibawah ini petikan interaktif daripada akhbar
Sinar Harian..yang disiarkan semalam 23hb Nov 2010..

Bila tiba musim kenduri-kendara, mulalah nak tuding jari, lembu itu aku punya, itu kerbau wa punya, kambing tu keh punya.

Padahal sebelum ni orang kampung yang ‘sedekahkan’ tanaman untuk ternakan mereka. Tak tahu halal haram ke wahai si penggembala?

Bila ada kes kemalangan membabitkan ternakan mereka, mereka kata “demeh tu bawak moto kereta tak ingat dunia”.

Tapi tak ingat mereka cuma membina kandang di jalan raya, memberi makan di halaman jiran tetangga, mengaku milik mereka apabila ada yang membida, menjual dan mengambil untung lalu ketawa? Ternakan gemuk makan tanaman orang, penternak boroi makan hasil daripada sumber haram. - TANJONG MALEE

*** Ini kes mana mana ada.. ketik ( siNi ) dan ketik ( siNun )

6 Merujuk kepada perkara diatas :

HonEyBuNNy 24 November 2010 2:27 PTG  

banyaknya lembu..mmg bahya...

eelobor 24 November 2010 2:29 PTG  

mustahil la pulak itu lembu liarkan?

akuanakpahang (AAP) 24 November 2010 2:38 PTG  

Kadang masalah besor lembu boleh dibeli...tali tak mampu ..kadng apa tah lagi.
Entri Terbaru "Mengopek lagi dah kena..."

Cik SHiNJU 24 November 2010 2:42 PTG  

Salam...

Ni la yg koi hangen sgt..
Kerba bior jek redah kebun org..
Time nak jual pandai pulok letok harga tinggi2..mcm la dia kuor modal nak bg mkn kerba ter..paling teruk ade yg tergamak jual utk org buat akikah...sah2 la x halal tuh..

::FAIZ FARISH:: 24 November 2010 3:03 PTG  

pernah hampir terlanggar binatang ni....

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

Google+ Followers

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP