GILA GAJET II


Terkini dari relevan Sokmo

Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Selasa, 30 November 2010

Telur ayam dua kali lebih besar


* GAMBAR menunjukkan telur ayam biasa (kanan) dan telur ayam sepanjang 9 sentimeter (kiri).


CHRISTCHURCH, Britain - Seekor ayam betina bernama Bolt di sini, mengejutkan pemiliknya, Denise Sloan, apabila ia mengeluarkan sebiji telur bersaiz dua kali ganda lebih besar daripada telur ayam biasa, lapor sebuah akhbar semalam.

Panjang telur gergasi itu 9 sentimeter (sm) manakala lebarnya adalah 5.7sm.

Sloan yang merupakan seorang petani berusia 52 tahun berkata, dia tidak pernah melihat telur sebesar itu walaupun telah memelihara ayam selama 15 tahun.

"Saya tidak pasti rekod dunia telur ayam tetapi telur ini amat besar," katanya baru-baru ini.

Rekod dunia telur ayam terbesar setakat ini menjadi milik Zhang Yinde iaitu seorang kakitangan Biro Perhutanan Daerah Suiling di China, setelah ayam peliharaannya mengeluarkan telur sepanjang 9.2sm dan lebar 6.3sm dengan berat 201 gram. - Agensi

*** Goreng buat telur mata kerbau ni,penuh sekuali..

11 Merujuk kepada perkara diatas :

zulkbo 30 November 2010 12:16 PTG  

salam...
telur ayam
ke telur burung unta tu?
koi takut telur bewok je..
he he..

sahromnasrudin 30 November 2010 12:39 PTG  

ayam kampong ke ayam pekan????

Cik SHiNJU 30 November 2010 12:41 PTG  

Ayam tu kawen ngn burung unta kot..
Kuor la telo besor..hakhak :p

akuanakpahang (AAP) 30 November 2010 1:06 PTG  

Agoknya nie telur ayam a+++ tu pasal besor kalau buat utk utk bawak balik kenduri kawin best juga :)

Entri Terbaru "Hadirlah sayang..."
Entri Terbaru "Aku Menulis Ikut Cara Aku"

wifenavy 30 November 2010 1:12 PTG  

ke... mak nye ayam, bapak nye bukan spesis ayam (helang ke).. tu jadi len macam besarnyer..

al-lavendari 30 November 2010 1:35 PTG  

perit juga ibu ayam itu nak mengeluarkan telur tu kan !

HonEyBuNNy 30 November 2010 1:51 PTG  

mesti ayam tu besar kan..he2...suka sgt telur mata kerbau...nyum3...

Penyamun Code 30 November 2010 3:25 PTG  

What youre saying is completely true. I know that everybody must say the same thing, but I just think that you put it in a way that everyone can understand. I also love the images you put in here. They fit so well with what youre trying to say. Im sure youll reach so many people with what youve got to say.
=============
salam ziarah.. :)

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

Google+ Followers

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP